ВАЛЕРІЙ ПИСАРЕНКО

Електронний лист до громадської приймальні народного депутата України

Шановний відвідувач сайту!

Відповідь на Ваше електронне звернення Ви отримаєте відразу, як тільки воно буде отримано та оброблено фахівцями громадської приймальні народного депутата і Валерієм Писаренком особисто.

Якщо Ви бажаєте отримати офіційну відповідь на Ваше звернення, Ви маєте надіслати листа у письмовій формі на адресу: 61145, Харків, вул. Космiчна, 26, каб. 102, народному депутату України Валерію Писаренку.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян», у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником із зазначенням дати.

Прізвище

Ім'я

Ім'я по-батькові

Телефон

* E-mail

Місто (смт, село)

* Тема

* Текст

Файли

Ви можете завантажити не більше 4-х файлів

ВСІ ВЕБ-СТАТТІ

Як Uber змусить нас відмовитися від автобусів

08.09.2016

Репортаж The Verge про місто, влада якого вирішила віддати свою транспортну систему в руки стартапу з Кремнієвої долини.

<span class='num'>2</span><span class='num'>0</span><span class='num'>1</span><span class='num'>5</span>-<span class='num'>0</span><span class='num'>8</span>-<span class='num'>2</span><span class='num'>1</span>T<span class='num'>0</span><span class='num'>6</span><span class='num'>2</span><span class='num'>0</span><span class='num'>1</span><span class='num'>9</span>Z_<span class='num'>1</span>_LYNXNPEB<span class='num'>7</span>K<span class='num'>0</span><span class='num'>8</span>N_RTROPTP_<span class='num'>3</span>_SPAIN-UBER-<span class='num'>9</span><span class='num'>3</span><span class='num'>0</span>x<span class='num'>4</span><span class='num'>8</span><span class='num'>8</span>

Влада міста Алтамонте Спрінгс у Флориді давно намагалася модернізувати громадський транспорт. Мер міста Френк Марц вигадав систему FlexBus, відповідно до якої автобуси повинні були курсувати не по заданих маршрутах, а як треба мешканцям міста. Ті могли б викликати автобуси з встановлених в місті автоматів або навіть з ноутбука. Марц роками домагався від федеральної влади фінансування на цю програму, але так нічого і не вийшло. І тоді він подзвонив в компанію Uber і запропонував тій організувати першу в світі систему міського транспорту, засновану на спільному використанні автомобілів - ride-sharing.

Такі ідеї літають у повітрі. Uber і його конкурент Lyft давно вже шукають шляхи співпраці з транспортною владою, а нещодавно чиновники у Вашингтоні запропонували, щоб Uber приїжджав по дзвінку в службу 911, коли всі швидкі зайняті. Компанії можуть добре заробити на таких держзамовлення, а влада міст - заощадити на закупівлю автобусів і машин. У минулому році CEO Uber Тревіс Каланік говорив, що економія реально можлива: якщо водій буде роз'їжджати містом, постійно підсаджуючи і висаджуючи пасажирів, це буде менш затратно, ніж підтримувати цілу мережу автобусів або трамваїв.

Кореспондент The Verge Спенсер Вудман, який побував в Алтамонте, пише, що скористатися послугами нової міської транспортної мережі можна прямо з програми Uber - це, по суті, більш дешевий тариф. Багато водіїв навіть не знають, що міська влада субсидують ці поїздки. Мерія доплачує 20% за поїздки всередині міста і 25% - до залізничної станції. За пару тижнів число користувачів Uber в місті зросла в десять разів. Незабаром на послуги Uber вирішили підписатися кілька сусідніх міст.

vrg_<span class='num'>1</span><span class='num'>2</span><span class='num'>0</span><span class='num'>3</span>_uber_shop_final.<span class='num'>0</span>

Але проблема у тому, пише The Verge, що якісь громадяни просто не зможуть користуватися новою системою, тому що, скажімо, у них немає смартфона або їм важко сісти в звичайний автомобіль. Противники «уберізаціі» громадського транспорту бояться, що люди без банківського рахунку або кредитної картки будуть виключені з системи. Uber обіцяє це виправити - ввести в дію ряд автомобілів, пристосованих для інвалідів, і розробити систему, якою можуть користуватися небагаті городяни зі старими телефонами. Втім, каже Марц, все одно комусь буде незручно, тут нічого не поробиш. Це вибір кожного - користуватися смартфоном чи ні.

При цьому Uber висунув мерії ряд жорстких вимог: наприклад, логотип компанії не можна розміщувати на серветках, в туалетах, на їжі і в будь-яких ситуаціях, які можуть асоціюватися з сексом, а будь-яка технічна і бізнес-інформація повинна триматися в секреті. Міська влада пішла на компроміс: якщо за законом вони будуть зобов'язані розкрити якусь інформацію, пов'язану з контрактом, то спочатку вони попередять Uber і спробують обговорити це з компанією. Кореспонденту The Verge влада Алтамонте розкрити статистику користування сервісом відмовилися. Подібні правила секретності є і в угодах, які Uber уклав з владою Бостона і Сан-Франциско (але там проекти не настільки масштабні).

Чи багато міст захочуть скористатися послугами Uber, поки неясно. Але компанія тим часом експериментує сама. У лютому вона запропонувала в Сіетлі поїздки по фіксованому маршруту всього за $ 1, а в Нью-Йорку ввела проїзний на літо. За $ 79 в місяць можна їздити на Uber необмежену кількість разів в ранкові та вечірні години пік. Це дешевше, ніж проїзний на метро. Ну а коли Uber введе в експлуатацію автомобілі без водія, які компанія вже тестує в Піттсбурзі, ціни ще більше знизяться. Так що навіть якщо експеримент у Флориді не вдасться, Uber стрімко стає одним з головних провайдерів транспортних послуг в Америці. Та й не тільки в Америці.

Повну версію статті читайте на The Verge.

Підпишіться на новини

Ім’я
E-mail*